Mercoledì 24/02/2016 Seppo Renvall Filmshow at Perditempo Maiella with djset by SEC_

seppo perditempo WEB1

In occasione delle riprese per il suo nuovo film (Napoli-Film) Seppo Renvall presenterà alcuni dei suoi film (EES/TAAS e FILM1999) a Perditempo mercoledì 24/02 con il djset di Mimmo SEC_

Come co-fondatore dell’Helsinki Film Workshop alla fine degli anni ’80, Seppo Renvall è uno dei pionieri del cinema sperimentale finlandese. I suoi film sono caratterizzati de immagini astratte in bianco e nero e da una struttura non narrativa che è capace di mettere a fuoco ciò che apparentemente è quotidiano luogo comune, le cose che solitamente tendiamo a perdere di vista, quelle che stanno dietro alle nostre spalle. Il ritmo nel flusso delle immagini è cruciale e stabilisce relazione fra immagine e suono. Di conseguenza Renvall ha più volte collaborato con musicisti, DJ e tecnici del suono.

As co-founder of the Helsinki Film Workshop in the late 1980s, Seppo Renvall is a pioneer in Finnish experimental film. His films are characterised by an abstract imagery in black and white and a non-narrative structure that often focuses on the apparently commonplace and everyday, the things we tend to overlook, things just behind our shoulder. The rhythmic flow of images is crucial, thus logically connecting image and sound. In consequence, Renvall collaborates widely with musicians, DJs and audio specialists.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: